jag KAN cykla!

Katten och jag har alltid otur när vi ska cykla, ALLTID!

1.
Första gången när vi skulle cykla till borsökna och bada så körde jag in i en soptunna, till mitt försvar så stog soptunnan faktiskt mitt på trottoaren! men då flög jag iallafall av cykeln och gled över asfalten, började blöda asmycket på knät coh kunde inte gå. Katrin får syn på en gul postbil, stoppar den och säger att vi måste få skjuts, och att det är en nödsituation! vi lämnar cyklarna bredvid idioterna som ställde soptunnan på trottoarens tomt och åker med postbilen till min mormor och morfar. Jag tänkte sedan på alla människor som fick blod på sina brev, vi satt ju mitt i högen. Mycket trevligt att få ett julkort, godjul, och sen en blodklick i hörnet ;) dit kom en granne som är läkare och hjälpte oss, sen åkte vi med pappa, hämtade upp cyklarna och katten följde med mig till akuten =)


Så här såg bilen ut om ni undrar.

2.
En dag skulle vi hyra film, så vi cyklade till ica slagsta för att hyra. Vi var 5 st och hade bara två cyklar. Alicia skjutsade mig och elin och issa skjutsade katrin. Sen när vi kommer fram och ska låsa cyklarna kommer vi på att det inte finns något lås till den ena, och vi kunde inte lämna den där utanför för det var en väldigt fin cykel som inte var våran. =) så alicia tar helt enkelt in cykeln på ica och går runt med den där. Medan några stod och valde film cyklade vi runt och letade efter popcorn ;) personalen var inte glad haha ;) när vi kom till kassan fick vi en rejäl utskällning och de förklarade allt för oss om oansvariga ungdomar, och stod och diskutarde oss med andra kunder.. elak personal och puckat att inte ha något ställe att ställa cyklarna på, såå alltså är det i princip deras fel! =)

 

Har hänt mycket mer än det här lilla när vi har cyklat, alla mina ärr är från ett samarbete mellan mig, katrin och någon cykel. Berättar om våran cykeltur från idag snart! ;D

 

/Kim

 


Kommentarer
Postat av: louise p3

nemen nej stackare xd

fett kul att åka post bil!! :D:D <3333333333

2010-07-02 @ 16:45:31

Är det något du vill säga? Let me know!:

Har du ett coolt namn precis som jag? =):
Hänger du ofta här?

Din e-post: (Don`t worry, den visas inte i bloggen ;))

Har du en egen blogg?: Jag vill ju kunna svara på din kommentar bby! ;)

Din alldeles egna åsikt, ingen random skit hörru ;):

Trackback
RSS 2.0